www.belgium.be Logo of the Belgian government

Finshop

FAQ

Webveilingen

Nee, het is niet mogelijk uw bod in te trekken of te wijzigen (zie artikel 4 van de algemene gebruiksvoorwaarden en voorwaarden voor webverkopen).

 

Klikt u op 'Bieden', dan verbindt u zich ertoe om het lot te kopen wanneer u de veiling wint.

Nee, de loten van de webveilingen worden verkocht zonder enige garantie dat ze naar behoren functioneren. 

De verkoopvoorwaarden vindt u op de detailpagina van het lot op de webveiling. U kunt ze ook hier bekijken. 

U moet een account aanmaken om te kunnen bieden op een of meerdere loten die te koop staan op de webveilingen. 

  1. Klik rechts bovenaan op ‘MIJN ACCOUNT’
  2. Klik op ‘Gebruikersaccount aanmaken’
  3. Volg de stappen op het scherm

U kunt u nu aanmelden en bieden op de loten die u interesseren. 

  1. Klik op het lot dat u interesseert en lees zorgvuldig de gedetailleerde beschrijving
  2. Klik op de knop 'Bieden'
  3. Voor u een bod kunt doen, moet u zich eerst aanmelden of, als u nog geen account hebt, een account aanmaken
  4. Vervolgens hebt u twee mogelijkheden:
    • een mininumbod doen. Op de website vindt u de volgende verhoging en staat voor u het volgende minimumbod al vooraf ingevuld. Bijvoorbeeld:
    • een maximumbod invullen en bevestigen met de volgende knop:  
  5. Wanneer u een bod gedaan hebt, zijn er twee mogelijkheden:
    • U bent de hoogste bieder: op de website vindt u een boodschap dat u de hoogste bieder bent en vindt u het bedrag van uw maximumbod
    • U bent niet de hoogte bieder: u krijgt een mail om u te informeren dat iemand hoger geboden heeft  

Opgepast: doet u een bod in de laatste minuut, dan wordt de biedingstermijn met 1 minuut verlengd.

 

Wint u de veiling, dan krijgt u een mail met een overzicht van uw bestelling. U hebt zeven werkdagen de tijd om uw bestelling online te betalen.  

Met een maximumbod laat u de website automatisch voor u opnieuw bieden zonder dat u zelf handmatig een nieuw bod moet doen wanneer iemand anders een hoger bod gedaan heeft.  

 

Hoe werkt een maximumbod/automatisch bod? 

  • Bij het bieden vult u het bedrag in dat u bereid bent om te betalen voor het lot. De andere bieders kunnen het bedrag van uw maximumbod niet zien
  • Bent u niet (meer) de hoogste bieder voor het lot, dan doet de website in uw plaats een nieuw bod met de automatische bodverhoging die van toepassing is voor het lopende bod. Het systeem blijft in uw plaats automatisch bieden tot uw maximumbod bereikt is  
  • Bent u niet meer de hoogste bieder en is uw maximumbod bereikt, dan krijgt u een mail om u te informeren dat iemand hoger geboden heeft  

Bijvoorbeeld:

  1. Het lopende bod voor een lot bedraagt 10,00 €. Yves is momenteel de hoogste bieder. Hij heeft een maximumbod ingesteld van 12,00 €
  2. Paul stelt vervolgens een maximumbod in van 15,00 €
  3. Paul wordt nu de nieuwe hoogste bieder voor het lot voor het bedrag van 12,25 €
    Waarom?
    • De website biedt volgens de automatische bodverhogingen voor Yves en Paul tot hun maximumbod bereikt wordt, namelijk 12,00 € en 15,00 €
    • Tussen de 10,00 € en 19,99 € gelden bodverhogingen van 0,75 €
    • Door een maximumbod van 15,00 € in te stellen doet Paul in de eerste plaats een bod van 10,75 €
    • De website doet vervolgens automatisch een hoger bod voor Yves voor 11,50 €
    • Paul zijn maximumbod werd nog niet bereikt, met andere woorden de website doet voor Paul automatisch een nieuw bod van 12,25 €, waardoor hij de hoogste bieder wordt
  4. Yves krijgt een mail om hem te informeren dat hij niet langer de hoogste bieder is. Verhoogt Yves zijn bod niet, dan wint Paul het lot

Op de webpagina 'Biedingsoverzicht' kunt u de biedingen volgen die voor een bepaald lot gedaan zijn. Vanwege hun vertrouwelijke karakter worden de identiteitsgegevens van de bieders anoniem gemaakt  (x***y). Hebt u een bod gedaan, dan ziet u alleen uw naam uitgeschreven staan. U kunt ook zien of een andere bieder automatisch biedt (met een maximumbod werkt). 

 

Gaat het om meerdere automatische biedingen, dan verschijnt alleen het effectieve nieuwe hoogste bod in het biedingsoverzicht.

De bodverhoging is het bedrag dat aan de prijs toegevoegd wordt telkens iemand voor het lot een bod doet.

 

De bodverhoging is vooraf bepaald en hangt af van het hoogste lopende bod voor het lot.

 

De bodverhogingen zijn als volgt ingesteld op onze website:  

Hoogste lopende bod Bodverhoging
0,00 – 9,99 euro 0,50 euro
10,00 – 19,99 euro 0,75 euro
20,00 – 39,99 euro 1,00 euro
40,00 – 99,99 euro 1,50 euro
100,00 – 249,99 euro 2,50 euro
250,00 – 499,99 euro 5 euro
500,00 – 999,99 euro 10 euro
1.000 – 2.499,99 euro 20 euro
2.500 – 4.999,99 euro 50 euro
5.000 euro of meer 100 euro

Webboetiek

Nee, de artikelen in de webboetiek worden verkocht zonder enige garantie dat ze naar behoren functioneren.

U vindt de verkoopvoorwaarden op de detailpagina van het artikel in de webboetiek. U kunt ze ook hier bekijken. 

U hebt een account nodig wanneer u artikelen wilt kopen in onze webboetiek.

  1. Klik rechts bovenaan op ‘MIJN ACCOUNT’
  2. Klik op ‘Gebruikersaccount aanmaken’
  3. Volg de stappen op het scherm

U kunt u nu aanmelden en artikelen aan uw bestelling toevoegen of uw bestelling afronden.

 

In de webpagina’s van de webboetiek vindt u het webaanbod van de verschillende Fin Shops.

  1. Klik op het artikel dat u wilt kopen. U komt nu op een webpagina terecht met de specifieke informatie over het artikel
  2. Zijn er meerdere artikelen in voorraad, dan kunt u het aantal dat u wilt bestellen aanpassen
  3. Kies het aantal dat u wilt bestellen met behulp van de knoppen -/+ en klik vervolgens op ‘AAN WINKELMANDJE TOEVOEGEN’
  4. Het artikel ligt nu in uw winkelmandje. U kunt uw bestelling meteen afronden of verder winkelen in de webboetiek
  5. Om uw bestelling af te ronden klikt u op ‘MIJN WINKELMANDJE’ rechts bovenaan
    Opgepast: om uw bestelling af te ronden moet u een account aangemaakt hebben en aangemeld zijn
  6. Hebt u al uw artikelen gekozen, klik dan op ‘WINKELMANDJE BIJWERKEN’ en vervolgens ‘BESTELLEN’
  7. De in de webboetiek bestelde artikelen worden altijd geleverd. U kunt het leveringsadres zelf kiezen en aanpassen (alleen leveringen in België zijn momenteel mogelijk)
  8. U krijgt nu een overzicht van uw bestelling en van de verzendingskosten
  9. U betaalt uw bestelling meteen online. Momenteel kunt u in een 100 % beveiligde omgeving betalen met Bancontact, PayPal, MasterCard, Visa, DiscoverNetwork en American Express
  10. Wanneer u betaald hebt, krijgt u een bevestigingsmail van uw bestelling

Openbare verkopen

Nee, de loten van de openbare verkopen worden verkocht zonder enige garantie dat ze naar behoren functioneren.

U vindt de verkoopvoorwaarden op de detailpagina van de openbare verkoop.

Nee, voor de openbare verkopen hoeft u geen account aan te maken. U vindt de deelnamevoorwaarden in de aankondiging van de openbare verkoop.

 

U kunt ook op de hoogte blijven van de nieuwe openbare verkopen door u in te schrijven op onze nieuwsbrief.

Openbare verkopen
Bij een openbare verkoop kunt u op de dag van de verkoop bieden per lot. De loten worden toegewezen aan de hoogste bieder.

 

Voor sommige openbare verkopen moet u zich op voorhand inschrijven.

 

Biedingen onder gesloten omslag
Bij een bieding onder gesloten omslag kunt u tijdens een bepaalde termijn een bod doen. Na die termijn worden de omslagen met de biedingen tezamen geopend op een zitdag en worden de loten aan de hoogste bieder toegewezen.

 

Biedingen per mail
Bij een bieding per mail kunt u tijdens een bepaalde termijn per mail een bod doen. Na die termijn worden de loten toegewezen aan de bieder die per mail het hoogste bod gedaan heeft.

Betaling

U betaalt de artikelen in de webboetiek meteen bij het afronden van uw bestelling. Momenteel kunt u in een 100 % veilige omgeving betalen met Bancontact, PayPal, MasterCard, Visa, DiscoverNetwork en American Express.

Wint u een veiling, dan krijgt u een mail met de vraag om binnen de zeven werkdagen online het gewonnen te betalen (klik daarvoor op de link in de mail). U vindt het te betalen lot bij de 'Te betalen gewonnen veilingen' in uw account.

 

De betalingsvoorwaarden worden in de aankondiging van de openbare verkoop vermeld.

Nee, geen verzendingskosten worden aangerekend. Het minimumbedrag van uw bestelling moet wel 10 euro bedragen.

De levering naar België is gratis.

Levering

Nee, bestellingen in de webboetiek worden altijd met de post geleverd naar een adres in België.

U ontvangt uw bestelling binnen de 10 werkdagen nadat we uw betaling ontvangen hebben.

 

Hebt u meerdere artikelen besteld, dan is het mogelijk dat de artikelen op verschillende dagen geleverd worden.

 

U krijgt een mail wanneer uw bestelling verstuurd wordt.

 

U kunt de verwerking van uw bestelling ook volgen via uw account.

Bestelt u meerdere artikelen, dan is het mogelijk dat die artikelen vanuit verschillende Fin Shops verstuurd worden. In dat geval kan het zijn dat de artikelen op verschillende dagen geleverd worden.

De bestellingen worden door bpost geleverd (alleen naar een adres in België).

Nee, een geplaatste bestelling kunt u niet meer wijzigen. Is uw bestelling nog niet verwerkt, dan kunt u in sommige gevallen uw bestelling nog annuleren. Bel daarvoor zo snel mogelijk naar de Fin Shop waarbij u het artikel besteld hebt.

 

De Fin Shops zijn per telefoon bereikbaar elke werkdag van 8u30 tot 16u30.

Nee, op dit moment kunt u alleen artikelen op een adres in België laten leveren.

U hebt twee mogelijkheden:

  • Versturen met bpost
    U ontvangt uw bestelling binnen de 10 werkdagen nadat we uw betaling ontvangen hebben, op het adres naar uw keuze in België.
  • Afhalen bij de Fin Shop in kwestie
    U kunt het gewonnen lot in de Fin Shop in kwestie alleen op afspraak afhalen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12 uur. Soms moet u het lot afhalen op een andere plaats dan de Fin Shop. In dat geval vindt u het afhalingsadres in de beschrijving op de webpagina. 

Opgepast: bedraagt de prijs van het gewonnen lot meer dan 500 euro of is het lot te groot om verstuurd te worden, dan moet u uw bestelling komen afhalen.

Klantendienst

Nee, de artikelen en loten van de webveilingen, webboetiek en openbare verkopen worden verkocht zonder enige garantie dat ze naar behoren functioneren.

Voor de openbare verkopen vindt u de verkoopvoorwaarden terug op de detailpagina van de openbare verkoop.

 

Voor de artikelen in de webboetiek en de loten op de webveilingen vindt u hier de verkoopvoorwaarden.

U hebt een herroepingsrecht van 14 dagen voor artikelen die u in de webboetiek besteld hebt. U draagt wel zelf de kosten voor het terugsturen van de artikelen.

Bent u geïnteresseerd in een lot, dan kunt u het voorwerp bezichtigen voor u een bod doet (zie de rubriek 'Bezichtiging' op de detailpagina van dat lot). U doet met andere woorden een bod met kennis van zaken.

 

Wint u een lot op de webveilingen, dan kunt u het in principe dus niet wisselen of terugsturen, ongeacht of u het lot thuis laat leveren of in de Fin Shop in kwestie komt afhalen (zie artikel 9 van de algemene gebruiksvoorwaarden en voorwaarden voor webverkopen).

In principe kunt u een geplaatste bestelling niet meer wijzigen. Is uw bestelling nog niet verwerkt, dan kunt u in sommige gevallen de bestelling nog annuleren. Bel daarvoor zo snel mogelijk naar de Fin Shop waarbij u het artikel besteld hebt.

 

De Fin Shops zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8u30 tot 16u30.  

U hebt een account nodig wanneer u wilt bieden op onze webveilingen of artikelen wilt kopen in onze webboetiek.

 

Voor de openbare verkopen is een account niet verplicht. De deelnamevoorwaarden vindt u terug in de aankondiging van de verkoop. U kunt ook van de nieuwe openbare verkopen op de hoogte blijven door u in te schrijven op onze nieuwsbrief.

 

  1. Klik rechts bovenaan op ‘MIJN ACCOUNT’
  2. Klik op ‘Gebruikersaccount aanmaken’
  3. Volg de stappen op het scherm

 

U kunt u nu aanmelden en bieden op een webveiling of uw bestellingen afronden.

Nee, op dit moment kunt u alleen artikelen op een adres in België laten leveren.

Nee, een geplaatste bestelling kunt u niet meer wijzigen. Is uw bestelling nog niet verwerkt, dan kunt u in sommige gevallen uw bestelling nog annuleren. Bel daarvoor zo snel mogelijk naar de Fin Shop waarbij u het artikel besteld hebt.

 

De Fin Shops zijn bereikbaar per telefoon elke werkdag van 8u30 tot 16u30.

De artikelen uit de Fin Shops kunnen van diverse oorsprong zijn:

  • Goederen die niet langer door de overheid gebruikt worden, zoals kantoorbenodigdheden of meubelen
  • In beslag genomen goederen
  • Verbeurdverklaarde goederen
  • Goederen uit erfloze nalatenschappen

Op de webpagina’s van de webveilingen en in de webboetiek hebt u filters om de Fin Shop, categorie, staat en prijs van de artikelen te kiezen. Zo kunt u gemakkelijk en snel de weergegeven artikelen verfijnen.

 

U kunt ook via een zoekterm in het zoekveld op heel de website een artikel zoeken.

In geval van een beschadigd pakket moet u zich richten tot bpost en niet tot Fin Shop.

 

U kunt schriftelijk, per telefoon of op de website van bpost een klacht indienen.

 

Bezorg de volgende gegevens aan bpost: het pakketnummer, de factuur en enkele foto's van het beschadigde pakket.

 

Terugbetalingen door bpost zijn beperkt tot maximum 500 euro.

We gebruiken op deze site cookies. Door op deze site te surfen aanvaardt u ons cookiebeleid.

Meer weten Ok